کد مطلب:314113 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:178

به حضرت ابوالفضل العباس قسم می خورند
2. در عراق، نزد بسیاری از مردم، خصوصا بین عشایر رسم است (كما اینكه در خود ایران هم این چنین است) كه به منظور محكم كاری در قضیه ی شراكت یا كارهایی دیگر، برای آنكه به همدیگر خیانت نكنند و بین شركاء اطمینان حاصل شود، به حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام قسم می خورند. البته این كار غالبا در بین ما شیعیان رواج دارد، اما گاه دیده می شود كه اهل سنت نیز، آن هم افراد متعصب آنها، همین كار را انجام



[ صفحه 519]



می دهند، مثل همین سران حكومت بعث عراق كه كلا اهل سنت بوده و از شهری به نام «تكریت» كه معروف به دشمنی با اهل بیت علیهم السلام و شیعیان و دوستان آنها است، برخاسته اند.

بهترین دلیل بر این مطلب، عملكرد آنها است. چه آنان، زمانی كه حكومت عراق را به دست گرفتند، نسبت به شیعیان و روحانیون و حوزه های علمیه نجف اشرف و كربلا و سایر بلاد و حتی مراجع تقلید، خصوصا مرجع اعلای شیعیان جهان حضرت آیةالله العظمی آقای سید محسن طباطبایی حكیم أعلی الله مقامه الشریف شروع به خشونت و بدرفتاری كردند و به اخراج دهها هزار نفر از ایرانی های شیعه ی مقیم اعتاب مقدسه و منع مجالس عزاداری برای حضرت سیدالشهداء حسین بن علی علیهماالسلام و سایر شعائر حسینی پرداختند. غرض از این مقدمه، معرفی خباثت سران رژیم عراق است كه با این همه تعصب و خباثت، باز نسبت به مقام و عظمت و كرامت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام خاضعند، و لذا بعد از روی كار آمدن شان، در همان هفته های اول، به حرم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام آمده و به آن حضرت قسم خوردند كه با هم كار كرده و به یكدیگر خیانت نكنند! چنانچه یكی از سران آن حكومت به نام حردان التكریتی در یادداشت های خویش كه به چاپ رسیده، به این مطلب اشاره دارد.